5 krokov, ktoré vám pomôžu reagovať na krízy v práci
Podnikanie vyžaduje riskovanie. Každá akcia, ktorú podniknete, každé vaše rozhodnutie, každý produkt, ktorý vytvoríte, má za následok reakcie a dôsledky. Pružné spoločnosti zavádzajú zásady a operácie, ktoré pomáhajú zmierňovať riziko pre spoločnosť a komunitu, pretože aj nezodpovedajúce reakcia môže byť riskantné. Tu je päť krokov, ktoré vám môžu pomôcť vykonať zložité situácie:
1. Zhlboka sa nadýchnite a pamätajte, že ste platení za zvládanie výziev.
Kríza môžu byť stresujúce. Preverujú vašu schopnosť orientovať sa v situácii. Keď sa objaví výzva, skúste zostať pokojný. Pamätajte: Ako profesionál ste platení za navigáciu v ťažkých situáciách. Vaše vzdelanie a skúsenosti vás vybavili zručnosťami zvládať ťažkosti a boli ste najatí na základe vašich schopností. Niektoré výzvy stále nemožno prekonať automatizovanými odpoveďami vykonávanými pomocou umelej inteligencie. Tu ste.
Udržujte perspektívu, keď v práci nastanú krízy. Správna nálada vám pomôže riešiť výzvy vhodným a rýchlym spôsobom.
2. Zhromaždite a syntetizujte informácie, ktoré máte o kríze.
Zhrňte informácie, ktoré máte pred sebou veci krízy, a vykonajte prieskum. Prečítajte si e-maily. Prečítajte si novinky. Prečítajte si, čo sa hovorí na sociálnych médiách. Identifikujte problém. Pochopte, ako ľudia tento problém interpretujú. Potom začnite identifikovať riziká.
Jedná sa o bod, kedy chcete svojmu nadriadenému oznámiť, že vidíte vývoj problému, a naďalej poskytovať aktualizácie o novom vývoji. Informovanie správy o probléme neznamená poruchu z vašej strany. Vašou úlohou je zvládať výzvy. Nebudete robiť svoju prácu, ak sa o probléme nezmeníte alebo ho nezdieľate príliš neskoro.
3. Zapojte zainteresované strany a odborníkmi na predmet, aby vám pomohli informovať vašu odpoveď.
Možno si myslíte, že problém vyriešite sami. Kudos za vašu dôveru, ale to nemusí byť najlepšia stratégia pre spoločnosť. Aj keď môžete mať sklon rýchlo reagovať na krízu, rýchla, ale nevhodná reakcia môže byť nebezpečná. Ako viete, že máte všetky informácie, ktoré vám pomôžu urobiť pre organizáciu najlepšie rozhodnutie?
Keď čelíte výzve, je zásadný spolupráce. Zapojenie rôznorodé mysli zabezpečí, že pre spoločnosť budete reagovať tým najlepším možným spôsobom. Spolupracujte napríklad s právnymi, komunikačnými, prevádzkovými a bezpečnostnými tímy. Spojte ľudí. Komunikujte naprieč funkciami. Dostať odozvu. Buďte inkluzívne, aby vaša odpoveď alebo pokyny, ktoré poskytujete osobám s rozhodovacou právomocou, boli presné a komplexné.
4. Rozhodnite sa v reakcii na krízu alebo odporučte možnosti vedenia.
Akonáhle budete mať všetky informácie pred sebou, začnite sa rozhodovať. Ak máte čas, vytvorte vo svojej pracovnej skupine konsenzus o tom, ako reagovať.
Ak pracujete v malej organizácii, môžete byť rozhodujúcim činiteľom v reakcii na situáciu. Ak pracujete vo väčšej organizácii, vašej rolí môže byť poskytovať podporu pri rozhodovaní, aby váš manažér a vedúci pracovníci mohli urobiť rozhodnutie a reagovať. Dajte vedenie niekoľko možností spolu s výhodami a nevýhodami každej možnosti.
Pri poskytovaní podpory rozhodovania vedenia zvážte použitie metodiky analýzy IRAC. Uveďte problém ( „I“) pomocou faktov, identifikujte pravidlo ( „R“) alebo relevantné politiku, analyzujte ( „A“), ako sa fakty vzťahujú na pravidlo, a uveďte svoj záver ( „C“) alebo odporúčaný kurz. akcie. Snažte sa byť čo najstručnejšie. Kríza vyžadujú rýchlu akciu, takže zdĺhavé memorandum sa nemusí ukázať ako efektívna, aby bolo možné strategicky reagovať na aktuálnu situáciu. Ak ste v tejto úlohe nováčikom alebo si nie ste istí množstvom detailov, ktoré by vedenie radšej malo robiť informované rozhodnutia, položte otázky. Opýtajte sa svojho manažéra, koľko podrobností je dostatočných. Chcete im uľahčiť prácu a umožniť vašim kolegom rýchly pohyb.
5. Poučte sa z krízy a zlepšujte obchodnej politiky a krízové procesy.
Pripravenosť na mimoriadne udalosti a podobná polia sa používajú po správach o akciách k dokumentácii silných a slabých stránok vašej reakcie. Mali ste sa poradiť s členom tímu pre vládne záležitosti? Bolo by užitočné zapojiť akademika, ktorý sa špecializuje na umelú inteligenciu sociálnych médií? Bolo by efektívnejšie začať skupinovým brainstormingom, než začať rozhovorom so zúčastnenými stranami?
Identifikujte získané skúsenosti s informovaním o štandardoch a obchodnej politike a zlepšovaním procesov a nástrojov. Retrospektívna analýza môže zlepšiť transparentnosť vášho prístupu a určiť oblasti, kde môžete automatizovať. Každá výzva je príležitostí sa učiť, budovať hodnotu pre spoločnosť a pôsobiť na ňu.
Súčasťou zodpovednosti profesionála je zvládať náročné situácie. Pochopte informácie, ktoré máte pred sebou, a potom oslovte ďalších ľudí, ktorí vám pomôžu lepšie porozumieť situácii a informovať vašu odpoveď. Rozhodnite sa o kríze alebo poskytnite vzdelaným odporúčaním vedenie, aby sa rozhodlo. Nakoniec využite krízu na to, aby ste vy a vaša spoločnosť lepšie zvládli budúce krízy, a to určením získaných skúseností a zlepšovaním.